Ziet er weer mooi uit man! Heb je al wat gerookt van de nieuwste oogst?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
••• QNQ's Qweekbelevenissen •••
Collapse
X
-
Jamzieman Nee, deze soort slakjes zijn de larven van de muntkever, of munthaantje.
Die zien er zo uit :
munthaantje.JPG
Die larven vreten gaten in de bladeren van je munt.
Witte puntjes klinkt als spint, of witte vlieg.
Als ik ga gokken dan gok ik op witte vlieg, want citroenmelisse is spint ook gek op, dan zouden ze daar zeker ook in zitten.
Witte vlieg heeft een heel brede voorkeur, of eigenlijk nauwelijks voorkeur, als het maar te vreten is
Thanks Slome Joop en newhobby
Nee, roken doe ik er niet van, niet meteen.
Ik ga alle buitenoogst zeven en icehasj van maken.
Dat is de vorige keren goed bevallen.
- Likes 3
Comment
-
Ja, klopt, dat is de grootte van de zak waar het uit komt.
Ik weet niet hoeveel materiaal dat was.
Hier heb ik het nog een keer gedaan en dat was een klein emmertje droog materiaal flink volgepropt.
(aaah, goed dat ik die terugvind, ik vroeg me al af hoeveel ijsklontjes ik moet maken ohh.png
De ice is poederig als het droog is, dat doe ik 15min tot een half uurtje in de oven op 50 graden, op bakpapier.
Als je het wat lang doet wordt het heel zacht, bijna vloeibaar, soortvan
Daarna vouw ik het papier op en doe ik het (met papier) in de vriezer. (met folie erom, of in een bakje ofzo)
Als er nog vocht in zit, dan bevriest dat en kan je het er na een paar dagen vanaf borstelen.
Zo kun je het bewaren, vrij luchtig van structuur of je kunt het nog verder kneden.Last edited by QnQ; 8 August 2019, 13:01.
Comment
-
QQB.2019.08.0140.1257.jpg
Even een snelle tussendoorupdate.
De PP heeft namelijk aangegeven het niet langer te kunnen volhouden.
QQB.2019.08.0141.4454.JPG QQB.2019.08.0148.1904.JPGQQB.2019.08.0149.1542.JPG QQB.2019.08.0147.2131.JPG
Het is niet anders eh...ik heb geen zin om te wachten tot ik nog meer weg moet gooien.
De onderste 8 takken zijn de kliko ingegaan.
QQB.2019.08.0142.4226.JPG QQB.2019.08.0143.4134.JPG
De Akbar en Suzy staan lekker te groeien.
Ik ga ze misschien nog wel toppen ook.
Of niet.
Idunnoyet.
De Fruitcake staat te bloeien.
Ze is niet echt klein, maar bloeit wel een beetje compact.
Eerste foto is de bovenkant, en de 2e foto is het stuk daaronder.
(ik had het ook op 1 foto, maar die is nog slechter dan deze twee)
QQB.2019.08.0146.3110.JPG QQB.2019.08.0145.3328.JPG
Ja, klopt, ze ziet er niet zo blij uit.
Mogelijk een keer een overdosis brandnetelgier gegeven, en dan helpt dat slechte weer ook niet.
Nahja, ze komt er wel overheen eh..
Voila, nu maar eens zien wat er deze week gaat gebeuren.
Het is slecht weer. Regen, zon, regen, zon etc etc....
Druk bezig ijsklontjes maken
QQB.2019.08.0144.3510.JPG
Tot de volgende keer weer
----
- Likes 5
Comment
-
Aight even een tussendoormededeling;
De computer waar nog wat foto's opstaan is er spontaan mee gestopt.
Geen softwareprobleem helaas, dat kan ik wel oplossen, maar hij doet niks als ik de aan-knop in druk, dus ik moet de hele kast even onder de desk vandaan gaan halen, en al die driehonderd snoeren en stekkers eruit gaan halen voor ik 'm kan openmaken.
Dat gaat komende dagen niet lukken dus de volgende update gaat nog even duren
- Likes 1
Comment
-
QQB.2019.30.OKT.5802668.pngDarktable is nog niet intuitief dus dat kost me erg veel tijd.
.
Voila, de enige foto die ik op dit moment nog heb van de Fruitcake is deze.
QQB.2019.51.OKT.0802669.jpg
Ze is inmiddels natuurlijk geoogst, niet al te lang na deze foto.
Helaas wegens toprot iets te vroeg naar m'n zin.
De opbrengst van de buitenplantjes is gedroogd en bewaard.
En ik heb dit keer 550 ijsklontjes gefabriceerd
QQB.2019.54.OKT.4602671.png QQB.2019.55.OKT.3802672.png
Ik gebruik de "afvalbak" weer en de zeefzakken alleen heb ik er dit keer maar 3 gebruikt, de 220, 160 en 25 omdat ik toch alles bij elkaar gooi.
Dus alles in elkaar geschoven, de 220 kieper je alle ijs en spinazie in, en een litertje koud water.
QQB.2019.53.OKT.3602670.png QQB.2019.57.OKT.0102673.png
Rustig alles roeren voor een minuut of 5. Kwartiertje laten rusten, en weer 5 minuten rustig mixen. Dat doe je een keer of 3-4 ofzo.
Rustig, omdat je anders het blad verpulvert, en dan krijg je groene hasj.
Ik gebruik een boormachine met zo'n verfmengstuk erin, en die laat ik langzaam draaien, je wil niet al het groen kapotslaan en je moet ook uitkijken voor de zakken natuurlijk
QQB.2019.57.OKT.5802674.png QQB.2019.01.OKT.3302675.png
Om alles netjes bij elkaar te krijgen gebruik je een plantenspuit met water. Dan loopt de blubber mooi naar het midden.
Daarna kun je het er vanaf schrapen met een plastic kaartje, of gewoon met een lepel zoals ik.
Bloody water van de paarse strains
QQB.2019.58.OKT.5702676.png QQB.2019.00.OKT.2102677.png
De zakken in de emmer water uitgespoeld, want alles gaat er nog een keer doorheen.
Water even in een andere "emmer" en dan de zakken weer erin, de spinazie en ijsklontjes blijven altijd in de 220 bag zitten alleen even die andere twee zakken er omheen frutten en dan beginnen we nog een keer met roeren en wachten en zeven en schrapen.
Dus, ik heb dat 3 keer gedaan en daarna heb ik alles koel weggezet en de volgende dag heb ik dit nog 2x gedaan.
Ja je moet er wat voor over hebben
Ik laat het dan een uurtje of twee drogen in de oven, op een graad of 50 zodat er wat water kan verdampen.
Daarna verpak ik het in wat folie en gaat het de vriezer in.
Als je dan na een dag of 2-3 zo'n plak uit de vriezer haalt zit er ijs op, dat is water wat er nog uit is gekomen en dat borstel je er zo af.
Daarna kun je ermee doen wat je wil; nog verder drogen, persen, snijden, verwerken in recepten of olie, whatever floats your boat, right ?
Het resultaat, niet megaveel, maar lekker om erbij te hebben en ik hoef die fluffy buitenwiet niet tussen een vloeitje te doen, haha
QQB.2019.23.OKT.4002678.png
Ok, ik vond nog een foto van de Suzy Q of de Aqbar Ganja.
QQB.2019.10.OKT.3002679.png
- cliffhanger -Daar zit nog wel een mysterie aan vast, want ik HAD dus van ieder 2 plantjes..........
Ik heb op het moment van schrijven nog 1 Suzy Q buiten staan en 1 Aqbar GanjaDenk ik..........
Ik heb nog een stuk of 50 foto's uit te zoeken dus er komen er nog wel een paar van deze zomer-herfst.
- Likes 4
Comment
Comment